/ Weekends 2015 /

HTL Kungsgatan

Vi är väldigt nöjda med hotellet vi bodde på. Helt klart det bästa jag bott på i Stockholm någonsin - och då är läget det viktigaste för mig. En gata emellan och sen stod du på Drottninggatan, max 5 minuter till Centralstationen (vad konstigt det ser ut på svenska för mig, haha)



Det var tur att vi är Oslobor och är vana vid små lägenheter för rummet var litet och jag tror att många tycker att det är för litet. Både jag och Erika delar åsikten att det inte är så viktigt hur hotellet ser ut så länge det är välstädat och finns en säng och eget badrum. Vi är ju inte där för att hänga på hotellet oavsett. 


Ett stort plus för regnduschen! Jag älskar dem och vill gärna ha en hemma. Frukosten var väldigt bra men utbudet var inte så variernade. Det fanns lyxigt och gott bröd, flera sorter, ett par olika ostar, skinkor samt gurka och tomat. Älskade upplägget hur dem servecade juicen (bild i repris) :

Det fanns även fruktskål eller yoghurtskål. Inga ägg eller varm mat (stor besvikelse) Det var som jag skrev tidigare hög standard på maten men jag tänker.. vad äter man om man är glutenallergiker? Det var bara bröd. Gott sådant men man vill ju ha fler valmöjligheter.
 
Hotellet var större än vad jag förväntat mig. Omkring 500 rum och vi fick ett rum i källaren utan fönster (vi hade bokat det) och kunde checka in redan klockan 11:00 trots att incheckningen inte började förrän 14:00. Det var självbetjäning - med hjälp om du så önskade - så incheckning och aktivera kort gjorde du själv på en skärm i receptionen. Hotellet hade också väldigt speciell inredning, lite båt/industriaktigt men på ett fint sätt.
 
Personalen var väldigt trevlig och observant på gästerna. Behövde man dem märkte dem det och kom direkt.
 
Vi bokade visserligen redan i November, 2 månader innan resan men betalade endast 1700 kr tillsammans för två nätter (en helg, fredag-söndag) vilket är ingenting för det vi fick. Otroligt prisvärt och läget var helt otroligt. Jag tjatade på Erika dagligen om hur fantastiskt bra jag tyckte hotellet låg!
 
 
HTL / Stockholm / hotellrecension / hotellrecension, HTL / weekend