/ Roadtrip NY → LA 2014 /

7 aug - Cleveland, Cedar point

Uppdateringen har inte varit som jag önskat senaste dagarna då vi både haft fullt upp på dagarna och stensomnat på kvällarna men även glömde Emil vår converter på hotellet så vi har inte haft möjlighet att ladda datorn och den dog givetvis när vi precis kommit till Cleveland. 

I torsdags var vi på Cedar point vilket är en nöjespark med massor av bergochdalbanor (och andra attraktioner). Redan i kön började jag må brutalt illa, svettades och blev enligt Emil vit/grön i ansiktet. Maten här är väldigt annorlunda mot det jag äter hemma och lite fint väder på det. Perfekt för att svimma ;-)





En bergochdalbana där du står upp och åker.

Vi tog lunchpaus på en restaurang strax utanför nöjesparken. Jag valde en Caesar sallad som var toppen och mer lik den maten jag brukar äta så jag piggade på mig ganska fort och mådde tack och lov bra resten av dagen.


Den här attraktionen var SJUK. Ni ser hur rälsen går, man skjuts i väg i ca 180 km/h åker rakt upp med en twist för att sen störta nedåt med en annan twist och med dödsångest (haha, skämt åt sido, du hinner inte uppfatta så mycket i den farten och under ca 24 sek i rörelse)

Misstänker att jag kommer ha svårt att uppskatta Liseberg efter det här. Det var awesome.