/ Roadtrip NY → LA 2014 /

6 aug - Cleveland



Igår körde vi 35 mil från Niagara fallen till Cleveland där Taryn och Celia bor. Vi ska stanna här fram till lördag troligtvis innan vi åker vidare. Vi åt på Melt igår som är en restaurang där allting serveras mellan två bröd som en toast och med pommes frites. Jag valde lasagne med 5 olika sorters ost och jag fick inte i mig mycket alls. Min stackars kropp dör inombords av allt fett här. Och laktosintolerans på det. Haha

Idag har vi åkt genom Cleveland och fått en guidad tur av tjejerna. Det bor nästan 400 000 människor här och jag trodde det skulle vara en liten stad. Vi var även på en typ av marknad där du kunde köpa all möjlig mat, färskt kött,  grönsaker och frukt. Ikväll ska vi grilla och jag ser verkligen fram emot att få äta "vanlig" mat som inte är dränkt i olja och ost. 

Dagens frukost blev en crêpe med sparris, brie och skinka: