/ Roadtrip NY → LA 2014 /

3 aug - NYC, Central Park

Efter en skön sovmorgon begav vi oss ut för att skaffa internetkort till min iphone. Imorgon ska vi lämna New York och börja på vår roadtrip så att kunna använda iphonen till GPS (och uppdatera lite mer här) är ett måste. På väg till T-mobile såg vi coolaste parkeringslösningen:

Hur får man ner bilen?


Första shoppingen är gjord. Tog en runda inne på Forever21 då jag ville ha någon ny top (vi packade inte med oss så mycket kläder eftersom vi vet att det kommer bli en del shopping under månaden). Blev ett par shorts och en jeansskjorta för "skit och inget".


Central Park och mängder av ekorrar. Söta som bara den och väldigt vana vid människor. Vi ville mata den för att se om den vågade komma fram men vi varken visste vad dem äter eller hade något att erbjuda den.


Poliserna är väldigt trevliga här. I alla fall den vi pratade med igårkväll. Fick tips på lokala barer och givetvis blev jag vänligt uppläxad om att min väska ska vara på min axel för annars är den borta på en sekund. Dem ser ut exakt som man förväntat sig.. 

 
Just nu är vi på hotellet och vilar oss. Vi hämtade lite is i ismaskinen och dricker lite öl innan vi ska vidare ut och se vart vi ska hämta bilen imorgon och sen har vi planer på att sätta oss på en roof bar och kika ut över staden. Hoppas vi hittar en. Imorgon bär det av mot Niagara falls.
 
 
 
 
#1 / / louise:

Sv: vad roligt att du tycker det :) det verkar som ni har det super bra :) riktigt härliga bilder :)